BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 14, 2009

yesterday

yesterday, go to Segamat in the morning 10:30am from Desa Puteri, Bahau. berhenti isi minyak di Petronas Rompin. Linda dan Syirah ikut sekali. Then rasa lapar, stop by di 7-Eleven, Gemas, beli dua cup Mamee Slurp and a cup of Slurpee. Singgah kat Petronas, Gemas, Syirah pegi toilet. Lepak kejap sambil makan Mamee Slurp. Then ke Taman Yayasan, Segamat.

Terus ke kedai Mr. Seow untuk cari baja, ada customer order baja. Stok kat situ ada sebeg je. Beli racun paraquate untuk buat sample. Mr. Seow ni supplier and customer aku dulu. Ada barang yang dia beli daripada aku, then ada barang yang aku beli daripada dia. Biasanya barang-barang kimia, racun dan baja serta alatan pertanian. Stop di Shell, Syirah once again ke toilet.

Aku call Sani, sepupu aku sebelah abah. Dia kerja kat Ajiya sebagai chargeman. Saja call dia. Then jumpa ka restoren E-Kinn Catering. Restoren ni milik bapa mertua Rizal Effendi kawan aku Jelai 3. Makan tengahari kat situ sambil preview Ceramic Business Club to Sani (aku panggil Ah Chon). Dia ok aja. Dalam masa terangkan kat Sani, Khalis dari PD call, dia dah bank in duit untuk masuk Ceramic Business Club. Siap dah ada satu downline.

Then terus balik ke Desa Puteri, Bahau. Sampai rumah jam 3 petang. Mandi, Zohor, then tidur. Lepas tu ke office, ajak Linda dan Syirah sebab kat rumah bahang panas sangat. Kat office ada aircond. Lagipun kat office pakai Streamyx line. So, Syirah layan cartoon kat youtube. Biasanya kalau kat rumah pakai Celcom Broadband line tak berapa cantik. GPRS je.

Lepas asar kami ke town, cari handphone untuk Linda. Trade in hanphone lama. Beli Nokia 5130. Bank in duit ke account Cikgu Isa untuk singup Khalis, RM2110. Then ke Masjid Jamek Bahau. Lepas tu ke Sakan beli carpet. Singgah Upwell beli groceries. Aku beli Ambi-pur untuk V6. Balik ke Desa Puteri beli Char-kor-teow 2 bungkus. Sedap jugak brader ni masak.

Kepala rasa berat. Terus tidur. Isyak jam 3 pagi. Hujan lebat.

0 comments: