BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 15, 2009

Computer system


Post ni kita nak reveal system dan peralatan apa yang my wife and I guna untuk load blog. Then the next project yang kami nak buat akan dipaparkan di sini.

Connection yang ada pada Cik Linda adalah Celcom Broadband.
Modem 3G using Samsung U700 unit. Cik Linda edit and post material by using notebook IBM T40. Walaupun notebook ni lama, tapi antara yang paling stabil dalam kelas dia. Intel Centrino yang awal codename Banias. 1.5 GHz processor speed and 768MB DDR. IBM punya design memang macam tu je, tak berubah. Tapi yang paling bagus pada IBM ni, buatannya sangat berkualiti. Kelebihan yang ketara, system sangat stabil.

So, broadband connection kat area kami di Bahau, Negeri Sembilan .. boleh la nak kata ok. Saya pulak utilised office Streamyx connection di Bahau. Time free load aje ler apa-apa yang patut. Main office kat Seremban, jadi kat Bahau tak der ler boss nak monitor apa saya buat ... hehehe.
System yang saya gunapakai adalah Dell Latitude D600, generasi Intel Centrino Banias, 1.6GHz processor speed. 1.0 GB DDR. Bolehla setakat nak buat drawing AutoCAD. D600 ni kalau run gaming pun boleh tahan juga. So, setakat ini dulu pengenalan tentang kami.

0 comments: